ДЖОЗЕФ РЕДЬЯРД КІПЛІНГ. "ЯКЩО". "БАЛАДА ПРО СХІД І ЗАХІД"

Вітаю на уроці!

Будьте уважними!

Опрацьовуємо останню тему І семестру, 

завдання на два тижні до 21.12.2022.

Складаємо роботу з теми у зошиті,

додаємо скріншоти у щоденник.


Опрацюй презентацію 

З'єднай відповідності на слайді нижче,
 зроби скріншот
 або запиши відповіді парами у зошиті,
наприклад, 1-А... 
ВІРШ "ЯКЩО..."
Прочитай вірш у різних перекладах,
тисни на посилання
**Прослухай вірш, прочитай його виразно,
запиши відео або аудіо,
відправ у вайбер/телеграм 0661173116


Виконай завдання на слайді.
Продовжуй роботу в зошиті

Завдання 3-4. Робота з текстом

"БАЛАДА ПРО СХІД і ЗАХІД"

Конфлікт двох світів — Сходу і Заходу. 

Це не лише сторони світу, а й утілення різних вірувань, 

позицій, світоглядів і урешті-решт народів.

На початку і в кінці твору повторюється строфа, 

яку автор виділяє курсивом:

У міфології Схід і Захід символ життя-смерті, світла-пітьми, добра-зла, початку-кінця, Бога-диявола. Захід сонця пов’язувався, за древніми віруваннями, із місцем перебування мерців. Саме на Заході, за стародавніми міфами багатьох народів, знаходився вхід у потойбічний світ. Спробуємо розібратися, у чому різниця між Сходом і Заходом, за яких умов вони можуть порозумітися?


ПРОЧИТАЙ ПРИТЧУ НА СЛАЙДІ
(натисни на фото, щоб збільшити)

Отже, у кожній людині є лихе і прекрасне, 
тому вона повинна це пам’ятати 
і підтримувати в собі найкращі якості, 
а погані якості потрібно контролювати.


Щоб зрозуміти ідею цього твору, 

важливо познайомитися з особистістю автора.

 Отже, презентацію про життя і творчість

 Р.Кіплінга варто опрацювати (додана вище).

*Знайди і запиши значення слів

ІМПЕРІАЛІЗМ, ІМПЕРІАЛІСТИЧНІ ПОГЛЯДИ

 
ПРОЧИТАЙ БАЛАДУ 

у підручнику, с.126-129


*Коротко запиши у зошит, які події відповідають кожному елементу композиції

*Щоб краще зрозуміти ідею твору,

подумай, чому Камаль не вбив англійця?

*Чому англієць назвав себе

другом Камаля?

*Як змінюються Полковничий син та Камаль

після пригоди, яка між ними сталася? 

Отже, герої вперше зрозуміли, 

що серед ворогів є достойні шляхетні люди.
 
Вони стали морально кращими,
 
адже на хвилину стали людянішими.
 
**Згадай притчу про вовків і подумай, 

що спільного між цією притчею та твором?

ПЕРЕЧИТАЙ 2 ОСТАННІ РЯДКИ ЕПІГРАФУ:

Та Сходу і Заходу вже нема, границь нема поготів,
Як сильні стануть лицем у лице, хоч вони із різних світів.

Отже, чудова думка автора про те, що світ можна змінити на краще, якщо кожен буде приборкувати свого власного чорного вовка.  Камаль та англієць подавили свою ненависть, злість, презирство, ворожнечу, жагу помсти. І дали вихід своїм кращим якостям: шляхетності, доброзичливості, повазі, справедливості, хоробрості.


*Тобі сподобався цей твір? Чи зрозуміло тобі, чому Камаль зміг подарувати свого сина, щоб той служив Полковничому сину? Що спонукало Камаля віддати сина?

Отже, є така думка, що Камаль піклувався про сина, тому і віддав для кращої долі.

*Згадай, в якому ще творі ми читали про таку ж ситуацію, коли зійшлися син-батько-ворог?

 
БАЛАДА Р.СТІВЕНСОНА 
"ВЕРЕСКОВИЙ МЕД"
ЗВЕРНИ УВАГУ

чим відрізняються ідеї цих творів:

в баладі Стівенсона батько хоче бачити свого сина скоріше мертвим, ніж зрадником свого народу. А у Кіплінга батько сам робить свого сина зрадником, тому що вважає, що нічого поганого в тому нема.

***

Поясни, чия ідея тобі більше зрозуміла та викликає повагу - Стівенсона чи Кіплінга?

(запиши висновок 1-2 реченнями)

***

Подумай, чи міг би Кіплінг написати твір, помінявши місцями героїв, тобто англієць зрадив свою країну і переходить на сторону ворога?

(запиши висновок 1-2 реченнями)

***

Чому Кіплінг вважає, що для індуса такий вчинок благородний і прекрасний?

(запиши висновок 1-2 реченнями)

Отже, так виявляються імперіалістичні погляди автора в цьому вірші. Автор вважає, що англійці праві, що підкорили Індію, праві, що використовували природні ресурси Індії, праві, що знищували індусів, які боролися за незалежність своєї країни.

***

Виходить, що не може бути примирення між Сходом  і Заходом? Якщо може, то за яких умов?

(запиши висновок 1-2 реченнями)

Постав собі оцінку у зошиті.
Запиши, що було складно
і треба повторити.

Скріншоти виконаної роботи
додай у щоденник,
надсилай у вайбер/телеграм 0661173116

Бажаю успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар